Cauta pe blog

Team Building

Ce este Team Building-ul?


In orice activitate succesul este de cele mai multe ori rodul efortului comun, al muncii in echipa. Reusitele sau infrangerile nu se datoreaza in exclusivitate nici sefului, nici subalternilor, ci sunt rezultatul ambelor parti. Realitatea ne demonstreaza ca nu e suficient ca un grup profesional sa fie format din personalitati puternice, competente si cu experienta.


team building


Daca intre acestea nu exista compatibilitati, intelegere reciproca, viziuni si motivatii comune centrate pe acceptarea scopului propus, solidaritate si camaraderie, nu se pot obtine rezultate meritorii. Valorificarea potentialului de munca al fiecaruia, evolutia in cariera profesionala nu se indeplinesc fara a lucra si a respecta cerintele formarii si mentinerii spiritului de echipa.

La aceasta stare care potenteaza calitatea si randamentul muncii fiecaruia se ajunge numai atunci cand oamenii inteleg ca intregul nu este egal cu suma partilor, ci cu ceva mai mult, care se naste din interactiunea cu grupul, din armonia relatiilor interpersonale, din identificarea oamenilor cu valorile si scopurile grupului.

A lucra intr-un grup dezbinat in care certurile si neintelegerile sunt frecvente, orgoliile si antipatiile, atitudinile de izolare, de desconsiderare sau indiferenta predominante, in care fiecare incearca pe cont propriu sa-si rezolve problemele, in care denigrarea celuilalt este practicata in mod curent, este fara indoiala un obstacol serios pentru a munci cu placere.


team building


Pentru a nu se ajunge la aceasta situatie, fiecare trebuie sa contribuie la transformarea unui numar de oameni ce muncesc la un loc, intr-un grup omogen si functional.


Cum se organizeaza un Team Building

Jocuri folosite in sesiunile de Team Building

Jocul “PATRATELOR PERFECTE” – folosit in sesiunile de training care au ca scop imbunatatirea muncii in echiapa.


Resurse necesare

TIMP: 25 - 30 min.

NUMAR OPTIM DE PARTICIPANTI: 25 - 5 echipe a cate 5 persoane

MATERIALE: piese de puzzle – din carton – 10 – 15 cm in diametru (se impart piesele puzzle amestecate, in 5 plicuri)


Instructiuni

Fiecare grup primeste cate un plic mare;

Un plic mare contine 5 plicuri mai mici, un plic pentru fiecare membru al grupului;

Fiecare dintre acestea contin diferite bucati din puzzle;

Scopul fiecarui grup este sa formeze cinci patrate egale ca marime;

Scopul joculuin este atins doar atunci cand toate patratele sunt complete la toti membrii grupului;


Reguli

Nimeni nu are voie sa vorbeasca

Nu sunt premise intrebarile catre membrii grupului pentru a face rost de o piesa de puzzle pentru completarea puzzle-ui propriu.

Fiecare membru, poate, daca doreste, sa-si puna piesele puzzle in centrul mesei de joc, sau sa daruiasca piesele sale altui coechipier.

Nimanui nu ii este permis sa deranjeze figura de puzzle a altui membru al grupului.

Tuturor le este permis sa ia piese de puzzle din centrul mesei de joc dar nu le este permis sa asambleze partile de puzzle deja asezate in centrul mesei.

(Pentru a creste complexitatea si competivitatea se poate apela si la varianta cu hexagoane – singura modificare fiind doar a resursei de timp care va creste cu 10 minute.)


OBIECTIVELE CARE SE DORESC ATINSE

- cunosterea membrilor de echipa

- dezvoltarea spiritului de echipa


DEBRIEFING

Debriefing-ul de la finalul jocului are impactul cel mai mare.

Trainerul, impreuna cu echipa, analizeaza ce s-a intamplat. Se intreaba participantiii ce au simtit pe parcursul jocului si se trag concluzii legate de modelul comportamental adecvat ce trebuie adoptat in astfel de situatii. .


Raspunsuri des intalnite:

- Disconfort in a executa sarcina fara a putea comunica verbal cu membrii echipei.;

- Renuntarea la anumite piese de pazzle cu scopul de a-si ajuta colegii pentru indeplinirea obiectivului echipei in timp util.


CONCLUZII

- Comunicarea este esentiala pentru a mari eficienta;

- Trebuie sa avem incredere in echipa, pentru ca numai asa putem ajunge cu totii la destinatie;

- Ajutorul si cooperarea activa. Acceptarea ideii de completare reciproca nu din compasiune, ci pentru a acoperi sau substitui nepriceperea celuilalt, ci pentru reusita actiunii, pentru indeplinirea activitatilor organizatiei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu