Cauta pe blog

Pisica care nu urineaza - remediu

Aceasta problema am avut-o cu prima mea pisica, are vreo 5 ani acum - castrata  - nu putea sa urineze, avea senzatia dar nu reusea sa finalizeze si tot timpul calarea litiera. Am fost si i-am facut analizele si i s-au gasit struviti  - pietre pe tractul urinar. Putea sa faca blocaj renal si sa moara. Acum are dieta formata in asa fel incat de cateva ori pe saptamana sa manace bobite Urinary pentru pisici de la Royal Canin. Sunt scumpe - sac de 6Kg - 160 lei dar ne ajung 3-4 luni si am scapat de problema.


Am gasit si motivul formarii acestor cristale - in primul rand - mancarea - daca mananca carne de pui nepreparata - cea mai proasta alegere pentru o pisica castrata.Cel de-al 2-lea motiv este faptul ca pisicile castrate trebuie sa aiba o dieta diferita fata de cele necastrate.


O alta modalitate pe care am descoperit-o recent, dar care trebuie aplicata inca din faza incipienta, adica de cand observati ca pisica se chinuie si urineaza foarte putin la litiera, trebuie sa cumparati Metionina pastile (1 dimineata si una seara) si Cefa Cure un antibiotic usor care o apara de eventualele rani sau zgarieturi formate de pietricele in drumul lor spre iesire pe tractul urinar. Pentru Cefa Cure - cititi prospectul si in functie de greutatea pisicii stabiliti doza (trebuie date la ore fixe pastilele pentru a avea efect). Aveti grija ca atunci cand le dati aceste pastile pisicile sa fie hranite, sa aiba mancare in stomacel, altfel le distrugeti si stomacul si ficatul.


Eu de obicei cand fac acest tratament le cumpar exact ce le place lor mai mult sa manance, sa le mai indulcesc putin perioada de covalescenta.


In cazuri grave, cand deja pisica a dezvoltat "cariera" in vezica urinara si nu mai poate sa urineze decat cateva picaturi si acelea cu sange, e timpul sa mergeti la Vet pentru sonda, altfel moare in cateva zile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu